لزوم بازدید بازرسان آژانس بین المللی از دانشگاه های کشور در چیست؟-راهبرد معاصر
انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول

لزوم بازدید بازرسان آژانس بین المللی از دانشگاه های کشور در چیست؟

وزیر علوم درباره بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌ها و مسئول اصلی پیگیری این موضوع توضیح داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 23
کد خبر: ۳۲۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر بازدید بازرسان آژانس بین المللی از دانشگاه های کشور اظهار کرد: آقای صالحی مسئولیت فعالیت‌های انرژی اتمی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: تصمیمات مربوط به انرژی اتمی مبتنی بر تصمیمات شورای عالی امنیت ملی است و باید از همین طریق هم پیگیری های لازم انجام شود.

غلامی با اشاره به وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، اظهار کرد: دانشگاه‌ها اطلاعات فارغ‌التحصیلان سال‌های ۹۲ و ۹۳ را بر اساس کد ملی داشتند و این کد‌ها با اطلاعات وزارت کار تطبیق داده شدند و برمبنای آن هر کد ملی که بیمه تامین اجتماعی را دریافت کرده بود شاغل محسوب شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس این اطلاعت متوجه شدیم که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، اشتغال در چه وضعیتی قرار دارد و همچنین چه تعداد خانم و آقا فارغ التحصیل و شاغل دانشگاه‌ها شده‌اند و کسب اطلاعات سال‌های 94 و 95 هم در حال انجام است.

وی با اشاره گزارش مرکز استراتژیک ریاست جمهوری اظهار کرد: این گزارش بر اساس ارتباط مدرک تحصیلی و شغل‌هایی که افراد دارند و از طریق خوداظهاری به دست آمده بود و در آن آمارهایی ارائه شد که با بحث اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی مغایرت داشت.

غلامی درباره تعداد دانش‌آموختگان گفت: نگاه ما این است که تعداد دانش آموختگان هرسال رو به افزایش است و البته متناظر با این افزایش تعداد، شغل مناسب ایجاد نشده است؛ دانشگاه‌های کشور سعی می‌کنند دانشجویان خود را با علوم روز آشنا کنند و انتظار ما هم از اساتید ارائه مطالب جدید است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تجهیزات و امکانات موجود بیان کرد: صنایع، تجهیزات و امکاناتی که در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند متناسب با آموخته‌های دانشگاهی نیستند؛ برای حل این مشکل از سال گذشته وزارت علوم طرح مهارت افزایی دانشجویان دانشگاه‌ها برای اشتغال پذیری بیشتر را آغاز کرده است.
توجه به توان دانشگاه‌های کشور امری ضروری است

وی ادامه داد: اکنون این طرح اجرایی شده و در راستای اجرایی کردن آن توجه به توان دانشگاه‌های کشور جهت بررسی رشته های مختلف دانشگاهی و شغل‌هایی که خارج از دانشگاه می‌توانند دانشجویان را جذب کنند لازم است.

غلامی با بیان اینکه در این زمینه کارگاه‌هایی برای دانشجویان ایجاد شده است، گفت: استقبال دانشجویان در این طرح بسیار خوب بوده است و یکی دو کارگاه به صورت رایگان و مابقی کارگاه‌ها با هزینه مختصری که از دانشجو دریافت شده برگزار می‌‌شوند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به توافق‌نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار کرد: با سازمان فنی و حرفه ای توافق‌نامه‌ای تنظیم شده است تا در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها ‌ از آزمایشگاه‌های این سازمان استفاده کنیم.
برای موفقیت لازم نیست حتما در رشته خود شاغل شد

وی در ادامه گفت: اگر فردی بخواهد موفق باشد لازم نیست حتما در رشته خود شاغل شود البته این موضوع را در جلسه هم مطرح کردم؛ برخی مواقع افراد در رشته هایی غیر از آنچه تحصیل کرده اند وارد می‌شوند و موفقیت‌های بسیاری را هم کسب می‌کنند ما باید مشکلات را بشناسیم و با نگاه حل مشکلات پیش رویم.

غلامی درباره آمایش آموزش عالی بیان کرد: ساماندهی در بحث آمایش آموزش عالی، آغاز شده است؛ در این راستا توجه به آموزش و پژوهش و تربیت نیروی جوان جهت حل مسائل و مشکلات کشور اهمیت دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار